mandag 18. august 2008

En nymalt benk i hagen!

Det passer vel å poste det rett etter julekortene? :o))

Denne benken kjøpte jeg for ca 13 år siden. Jeg malte den og siden har den bare stått ute i all slags vær. Malingen flasset av, og benken tørket opp. Hadde det ikke vært for at den er fantastisk god å sitte i, hadde den endt som ved for lenge siden. Men pga buen i fasongen er den rett og slett en flott benk.
Jeg valgte Quick maling, og det var egentlig et godt valg. Iallfall som siste strøk hadde det vært supert. Men den malingen er svært tynn, så den rant ned i treverket og forsvant. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at jeg har malt opp mot 20 strøk på deler av benken. Så hele sommeren har benken stått i garasjen og jeg har malt og malt og malt....

Men nå er benken ferdig. Den er skikkelig blank og fin, og i en lekker hvitfarge. Og hvis ikke den holder i 100 år nå, så skjønner jeg ingen ting. *ler*

*Før malingen, men etter nedpussing.*



*Ferdig benk.*

1 kommentar:

Snuppelure sa...

Den så veldig god ut å sitte på den benken :)
Å så fin den ble når du endelig var ferdig med den :)