søndag 10. mai 2009

Nye kort, i "ny" utgave.

Lurer du på hva ny utgave er?

I vinter har jeg som oftest scannet kortene mine, og da blir de rett og slett flate. (Og kjedelige) Når lyset ble bedre, begynte jeg å fotografere dem, men syntes fremdeles det kunne være vanskelig å få vist dem skikkelig fram Må og legge til at jeg da stort sett kun har brukt mitt kompakte Canon Ixus camera. Noe som har vært veldig enkelt og greit.

Men så fikk jeg lyst til å prøve meg på å fotografere kortene på en litt annen måte. Har brukt mye tid på å titte i blogger, og synes det er så mange som viser frem kort og annet på en mer spennende måte. Jeg har jo et supert speilreflekskamera, og hentet det frem. Fra å være en som tok ca 10 000 (Jepp! Ingen null for mye her..) bilder i året, hadde jeg altså ikke brukt det kameraet på 3 mnd. Sist jeg la inn bilder i den mappen var i februar.

Så da var det bare å lade batteriet og ta med kortene ut. :o) Og slik ble resultatene. :o))

Alle kortene ble laget på treffet (Stokke) igår, og jeg er fremedels svært glad i kortene til Debbie. (Thinking Inking) Noe som igjen vises på kortene her.

Det med å bruke mange paneler gir rett og slett kortene er helt annen stil, og jeg bare digger bruken av paneler (ala Debbie).

Bildene jeg har brukt er hentet på nettet. Jeg har ikke stemplet eller malt noen av dem.

De første kortene er begge laget med ark fra Basic Grey, og serien heter Wisteria. ♥
Båndet er slike silkebånd som jeg selger, og de er på 2 cm. Pyntenålene har jeg laget selv. Og de har jeg, utrolig nok siden jeg ikke skjønte hva som var så spesielt med de - fått helt dilla på.

Har fremdeles brukt ark fra Basic Grey, Wisteria.


På disse bursdagskortene til gutt og jente, har jeg brukt ark fra American Crafts, og serien heter baby. Jeg har og brukt en boarder punch fra Martha Steward. Ellers har jeg brukt ulike dieser fra spellbinders. Her ligger dessverre ikke sløyfen så fint, men det har jeg rettet. Gratulerer stempelet her er fra Kreativ Hobby.


Hipp, hipp Hurra! stempelet er fra North Star Stamps.


Og helt til slutt et lite bilde for nytelsen sin skyld. Er det ikke fabelaktiv skjønne blomster på det Japanske hengekirsebær treet? ♥

Publiser innlegg

10 kommentarer:

Mette sa...

Åååå så nydelige kort!! De to øverste var virkelig vakre og det ble utrolig flott å ta bilder med litt natur i bakgrunnen! Skulle ønske jeg klarte ta så fine bilder:)
De to nederse kortene var kjempesøte, herlige motiv du har brukt :)

Unknown sa...

Nyydelige kort!!! *dåån*
så sarte og vakre farger og lekkert dekorert!
Nydelig setting for å fotografere kort i også... går ikkje å få til sånt på våte vestlandet... iallefall ikkje no... LOL!

Klem,
Jorunn

~Kjersti~ sa...

Så mye nytt som var kommet her. Masse fint! Morsomt å se litt forskjellige stiler fra deg!

Marianne/skorpionen sa...

Nydelige kort! Enig med deg at det gir kortene et eget preg med bruk av mange paneler. Det ble skikkelig flotte bilder!

Torill sa...

Så utrolig lekkert!!!
Det gjør deg å ta bilder av kortene slik!! Helt knall!
Og de vintagebildene var utrolig flotte!!!

Lisa Marlene sa...

Lekkert Ina! Du har så ren og fin stil på kortene dine! Lekkert!

Anne sa...

Jeg er målløs Ina! For noen utrolig lekre kort du har laget. De var rett og slett råflotte, og nå fikk jeg jammen meg lyst til å lage kort.

Her oser det av inspirasjon....rett og slett lekker Ina. Du blir jo bare flinkere og flinkere på kort.

Anne Karin sa...

For noen fine kort! Veldig fine mønsterpapir i sammen og alt var bare fulltreffer.

Marit sa...

Så nydelige kort Ina. Her var det kommet til mange flotte :)

Sylvia sa...

For et fantastisk knippe av lekre kort! Herlige, alle sammen! Bakgrunnene du har brukt til fotograferingen gjør seg meget godt på bildene.