mandag 8. mars 2010

Et lurvete tvangskort. ♥ m.m.

Min gode venninne Jane ♥ trodde ikke dette kortet var laget av meg. Det var for uryddig, mente hun. Var kanskje ikke helt slik hun sa det, men det er slik jeg husker det. Og kanskje hun har helt rett. :)

Kortet ble laget til en utfordring på Casakreativ. Temaet for kortet skulle være kjærlighet, og det skulle inneholde minst tre hjerter og minst tre knapper. Jeg tror aldri jeg har slitt så mye med å få plassert 3 knapper som på dette kortet her. Kjekt å prøve å pynte med en fjær og. Stempelet er fra Kort og Godt, mener jeg.


Det går utrolig tregt med meg og kortlaging for tiden. Jeg har visst helt slått meg på strikkinga. Det har blitt flere sitteunderlag, og til og med en hel genser.
Modellen min er litt rastløs, så bildet ble litt uklart. Mønsteret er fra Gjesdal, og det var ikke noe favorittmønster. Genseren skulle strikkes i 7 deler, og med feil på mønsteret ble det mye frustrasjon. Jeg ringte designeren til Gjesdal og sa ifra, og fikk en god dialog med henne. Men det var rett og slett for mye uklart med hele mønsteret. Synes jeg.

Vi har akkurat hatt vinterfeie her i Agder, og vi var utrolig heldige med været. Disse bildene er tatt på Gautefall, og vi trener på å la Labbetuss "trekke" på Emil. Tror de koser seg begge to. Min utfordring nå er å strikke et nytt sitteunderlag til Emil, han ønsket seg et som matchet jakken. Og den utfordringen tar moren på strak arm! Fortsettelse følger. :)

6 kommentarer:

Line A sa...

Heisann!

Syntes kortet var herlig, jeg..
Tror det fikk en av mine stemmer ;)
Og genseren så riktig flott ut.. men kjedelig når man plages.. tror ikke jeg hadde klart å få den ferdig da.. :p

Har også begynt på sitteunderlag du hadde oppskrift til her i bloggen din. Må teste et først, og blir de bra, blir det strikke-julegaver-prosjekt utover året :)

Merethe sa...

Det var et flott kort, men jeg hadde nok ikke tippa at det var ditt. Men er ikke det litt gøy også da, å lage noe litt annerledes enn du pleier.

Marianne/skorpionen sa...

Jeg synes det var et herlig kort! Så er jeg ganske svar for akkkurat den fargen du har brukt også. Stempeltrykket er jo bare så herlig :D

Norske Scrappere sa...

Syns kortet er fint jeg ;o)

Du har en fin og inspirerende blogg.

Klem Jeanette

tone sa...

Hei! her var det masse fint,og mye å bli inspirert av.
Legger meg til som følger å håper at du tar deg en tur innom min nyoppretta blogg:-)
Klem Tone

Anette sa...

Nydelig kort - med kjempeherlig motiv!!! Liker veldig godt fargene du har brukt ;)
Klem fra Anette Candy i bloggen min