mandag 15. august 2011

"Å leve er ikke nok."

Som tidligere nevnt her på bloggen, hadde Casakreativ en kortkonkurranse over flere uker tidligere i sommer. Jeg var så heldig at jeg var blant de 10 som kom il finalen. Finaleoppgaven var ganske omfattende, men det var kjekt å jobbe med så mange "krav". Og slik ble mitt finalebidrag, som jeg også vant med! :-))

Alle kanter er rufset først, og så har jeg brukt Color Box Chalk, Creamy Brown. I tillegg har jeg malt over alle kantene med Studio gesso, for å få mattet ned inntrykket.
Båndet er "Hug snug" som jeg har fargelagt med Glimmer Mist i fargen Denim Blue.
Fuglen er skjært ut av et Webster ark, og så svertet med hvit stempelsverte for å dempe fargene.
Svirlen bak blomstene er fra QK. Den er malt med Distress crackle paint, -picket fence.
Bak svirlen er det brukt Wasi Tape fra Andrine og Marens landhandleri.



Oppgaveteksten:
Lag et prosjekt, det kan være boks, bok, kort men IKKE en LO. Kun et bilde skal vises frem!
Bruk gjerne en bretteteknikk om dere ønsker å benytte det - MEN å brette et ark i to er ikke nok.

* minst 5 blomster
* minst en punch
* minst en tag
* du skal bruke tape. (washi, dekortape, maskeringstape e.l.)
* søm (maskinsøm eller håndsøm - fake søm ikke tillatt)
* maling eller noe som ligner


Alle elementene over skal være med på prosjektet deres.

Diktet eller sitatet er skrevet av HC Andersen, og akkurat i dag har disse ordene en dypere mening. Ta godt vare på hverandre, og takk for at du tittet inn til meg. ♥

6 kommentarer:

Merethe sa...

Så nydelig Ina.
Klem fra Merethe

Marianne/skorpionen sa...

Dette kortet var bare så fantastisk nydelig!! Så herlige fargetoner og likte hvordan du har tonet ned fargene på. Nydelig tekst ♥

pia iris sa...

nok et nydelig kort fra deg dette her.
klem pia

Norunn sa...

Et helt utrolig nydelig kort! nydelig tekst også :D

Scrappegal sa...

Dette kortet er bare sååååå nyyydelig!!!!!! <3
Digger alt med dette kortet!fargene, pynten, oppsettet, ja alt! :)

Line A sa...

Utrooolig nydelig kort, Ina!
Masse flotte detaljer her.. ;)