mandag 2. mai 2011

Neste strikkeprosjekt: En crazykjole!

Inne på Casakreativ er det flere som har strikket denne flotte kjolen fra Dale garn. Jeg må bare innrømme at jeg er/var usikker på hva jeg egentlig syntes om kjolen, men kom til slutt fram til at den er jo litt kul da. :-) Så min søster og jeg bestemte oss for å strikke en slik en, vi og. Vi kjøpte garn i Tyrkia, og det var ikke så lett. Stort sett blander de mye syntetisk inn i garnet og det ønsket vi ikke. Men til slutt fant vi et garn i 100% ull, og med en strikkefasthet som vi tror stemmer.

Jeg har valgt å strikke kjolen i en str. S, men med lengden til L. Noe som gjør at jeg får uventede problemer. Nå strikker jeg på skjørtdelen, og er usikker på om jeg skal felle som til L (men vil maskeantallet da holde?) eller om jeg skal felle som til S, men bare strikke lengre? Og har jeg egentlig kjøpt med meg nok garn? Blir spennende å se hvor lang jeg kommer... :-))

Så langt har jeg foreløbig strikket, og jeg har valgt 6 farger istedet for 7 farger.


Ha en flott mandag! ♥


4 kommentarer:

Lisbeth sa...

Jeg ville felt som til en str S, men hatt flere omganger/cm mellom hver felling. Det er slik jeg gjør det når jeg strikker tunika. Jeg må ofte forlenge tunikaen siden jeg har lange ben og da strikker jeg bare lengre mellom hver felling. Prøv den ofte!!! Kan være at du ikke vil felle den inn til en S når du har strikket en del på skjørtet. Lykke til!

Ann-Katrin sa...

Så stilig/kul kjole. Liker bedre de fargene du har valgt og innbiller meg at de passer godt til deg. Lykke til med prosjektet.

~Kjersti~ sa...

Kjempetøff kjole! :)

majsan sa...

Fy fader den var LEKKER!!!
Ønsker eg kunne strikke ;)
Må få et bilde av resultatet etterpå...OK?