onsdag 14. september 2011

AugustStrekken i ScrappeHuset!

I august fikk jeg en utfordring fra Torill i ScrappeHuset, og utfordringen jeg (og flere andre) fikk var denne:

Denne gangen vil vi se dere jobbe med C&S (dette kan dere lese mer om HER )
Ikke nok med det.. Dere skal jobbe med denne fargekombinasjonen (GRØNN, TURKIS og ORANSJE) alle skal ha SVART bakgrunn. Svart kartong! :) 

Her kan du se hvordan oppgaven ble løst av alle sammen.

Slik valgte jeg å løse oppgaven.



Og her er mitt svar på hvordan jeg valgte å løse oppgaven:
Jeg må jo si det var veldig kjekt å bli utfordret. Kjekt at noen husket på meg. :-)
Først tenkte jeg at den oppgaven var jo ganske enkel, men det var verre å komme i gang enn det jeg hadde trodd. Det var den sorte kartongbakgrunnen som ble utfordringen, og da hvordan få fremhevet de andre fargene godt nok. Samtidig som kortet skulle være C&S. Jeg valgte å titte i boka til Cathy Zielske, Clean & Simple scrapbooking, for å få litt inspirasjon. Hvilke ark jeg skulle bruke fant jeg ganske raskt, og oppsettet kom og rimelig fort på plass etter at jeg hadde tittet i boka. Men valgene ble jo da om rutene skulle være firkantet, runde i ett hjørne, men mellomrom, med sort bakgrunn eller hvit osv. Kortet ble liggende på bordet i flere dager, mens jeg funderte på dette. Til slutt endte jeg på dette oppsettett, og det ble jeg ganske fornøyd med. Sitatet fant jeg på nettsiden Siterte Sitater, og det er skrevet av Karsten Isacksen. http://www.ordtak.no/index.php Det å skrive sitatet ut med hvit tekst på sort bakgrunn skapte rette effekten. Til slutt limte jeg på noen bling for å skape litt mer liv i kortet. Jeg brukte og mange 3D puter under monteringen for å få mer dypde på kortet.
 
Livet er for kort til å være grått. Fyll deg selv og dine dager med farger!


3 kommentarer:

Marianne/skorpionen sa...

Genial løsning på den utfordrende oppgaven fra scrappehuset!!!
Og et herlig sitat du har brukt også, det må jeg lagre!

Torill sa...

STILIG!!!
Dette ble et knallflott kort!
Takk for at du tok utfordringen slik på strak arm!!
Ha en strålende flott dag!!

Elisabeth Helland sa...

dette ble en lekker løsning på oppgaven da....helledussen heller!